Låt kunderna kommunicera med er via den kanal de gillar mest och bygg en närvaro där dina kunder är. Folk använder idag flera olika kommunikationskanaler parallellt; kanske kommunicerar man med en grupp av vänner via Whatsapp och en annan via Messenger. Genom att låta kunden välja ökar värdet i den service du ger. Exempel på chattkanaler ditt företag kan använda för att nå kunden är trådade SMS, RCS, Messenger och Whatsapp.
Exempel på användningsområden:
Kundsupport
Håll levande konversationer med dina kunder i chattformat. Låt kunderna ställa frågor, göra förändringar i bokningar eller köpa något direkt i chatten.
Informera & avisera
Skicka all typ av information så som bokningsbekräftelser, leveransaviseringar eller kritiska meddelanden om reseavgångar eller andra störningar.
Erbjudanden
Använd chatten som en möjlighet att skicka erbjudanden och annan marknadsföring på ett personligt sätt.
Chatt ger ditt företag en effektiv kundhantering kunderna gillar
Minska antalet avanmälningar
Minska antalet avanmälningar på de meddelanden du skickar genom att välja dina kommunikationskanaler baserat på kundens preferenser - SMS, email, voice, Messenger, etc.
Förstärk ditt varumärke
Förstärk din varumärkesnärvaro genom att finnas där kunderna finns. Anpassa dina meddelanden med grafik som förstärker budskapet och går i linje med ditt varumärke.
Personlig kundupplevelse
Skapa en personlig kundupplevelse genom att kommunicera på kundens villkor och i en sammanhängande konversation.
Hur vill du kommunicera med dina kunder?
Skicka oss en rad och berätta om hur du vill kommunicera med dina kunder så återkommer vi till dig inom kort!