SMS-lösning har hjälpt regionen att bättre nyttja sin kapacitet inom vården
Region Örebro län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, trafik och flera andra områden som är viktiga för regionens utveckling.
Region Örebro Län hade ett behov av att på ett säkert och effektivt sätt kommunicera dels internt och dels ut till invånarna inom flertalet områden såsom tandvård, kundtjänst, primärvården och internt på Universitetssjukhuset. Utmaningen för Region Örebro Län var att med så många olika områden och med särskilda krav anpassa och förenkla kommunikationsmöjligheterna. Med den bakgrunden valde man 21st Century Mobiles kommunikationsplattform myMSP, genom den kan regionen kommunicera både externt och internt via SMS.
Regionen har gjort ekonomiska besparingar genom att framförallt minska antalet uteblivna besök inom tandvården. SMS är en kommunikationskanal med hög öppningsfrekvens och som gör att informationen når mottagaren mycket snabbt och passar därför för tydlig och viktig information.
Förutom i kontakten med invånare har Region Örebro Län också fått ett sätt att kommunicera internt på ett säkert och snabbt sätt när information måste nå ut på snabbast möjliga sätt, exempelvis vid stabsläge på Universitetssjukhuset.
Region Örebro Län använder 21st kommunikationsplattform myMSP
MyMSP är en meddelandetjänsteplattform för enkel och driftsäker kommunikation. Plattformen har stöd för en rad funktioner, bland annat:
- Grupp- sms med mottagargrupper.
- Leveransuppföljning.
- Time-to-live (SMS som inte levererats inom utsatt tid tas bort).
- Dubblettcheck, samma meddelande skickas inte två gånger till samma mottagare.
- Schemalagda utskick.
- Långa SMS via länkning, skicka upp till 765 tecken.
- Automatiska flöden på inkommande sms.
- Blacklist för total avanmälan.
Genom 21st meddelandeplattform har Region Örebro Län bland annat fått ett verktyg för:
- Påminnelser, kallelser och information inom tandvården, primärvården samt andra vårdinrättningar så som blodgivarcentralen.
- SMS-avisering till vårdpersonal vid stabsläge och vid behov av personalresurser.
- Larmaviseringar
- Inloggningskoder
Behöver din verksamhet också en effektiv kundhantering?
Skicka oss en rad idag och berätta om ditt behov så återkopplar vi direkt!
Fler referensuppdrag
Vårt uppdrag är att förenkla vardagen för våra kunder genom att erbjuda dem verktyg för effektiv kundhantering som skapar lojala och nöjda kunder. Uppdragen sker ofta i nära samarbete och i partnerskap med våra kunder. Vi erbjuder kundanpassade, digitala och mobila tjänster genom egenutvecklade lösningar.
För mer info
Kontakta oss via mail: sales@21st.se, via telefon: +46 (08) 21 21 55 eller använd formuläret nedan.