Messaging-kampanj gav mäklare nya kunder
Som säljare, oavsett bransch, finns en utmaning i att komma i kontakt med så kallade kalla leads, dvs människor som inte visat något tidigare intresse för dina tjänster. Mycket handlar om timing och hur du presenterar ditt erbjudande. Det vill säga; säger du rätt sak, till rätt person, i rätt tid, och i rätt kanal kommer det du erbjuder vara välkommet.
Vi blev kontaktade av mäklaren Ola Persson på Erik Olsson fastighetsförmedling. Han ville prova ett nytt sätt att nå ut till möjliga kunder. Vi skapade en SMS-kampanj med interaktiv grafik och ett attraktivt erbjudande.
Fastighetsägare fick ett meddelande via SMS med en länk till en interaktiv mobil landingsida som vi skapat speciellt för kampanjen. Erbjudandet bestod av en kostnadsfri värdering av bostaden och ett presentkort på Foodora med budskapet att stödja de lokala restaurangerna. Kampanjen gav lyckat resultat! Så här säger mäklaren Ola Persson:
“Det här var ett jättebra sätt att få in leads och mjuka upp möjliga kunder så att mitt efterföljande samtal kändes mer naturligt och det gav konkreta resultat i form av direkta affärer. Jag kommer upprepa denna och liknande kampanjer eftersom det gav direkta resultat.”
Ola Persson, Mäklare på Erik Olsson Fastighetsförmedling
Vad gjorde kampanjen framgångsrik?
1. Den innehöll ett budskap som väcker människors känslor och som var genuint välment; att stötta restauranger i kris.
2. Kampanjen skickades via SMS vilket innebär en nästintill hundraprocentig öppningsgrad. Få SMS blir olästa.
3. Landingsidan var interaktiv, mottagaren fick skrapa fram sitt erbjudande. Det fanns tydliga instruktioner för att boka.
Förutom leadsgenerering kan mäklare använda sig av liknande kampanjer för att locka intressenter på visningar, skicka påminnesler för att undvika no-shows och kundenkäter för att ge några exempel.
Är du intresserad av att göra en liknande kampanj? Kontakta oss så hjälper vi dig att sätta upp en testkampanj!