Flygbolaget BRA har cirka 600 0000 unika passagerare årligen, varav en stor del är affärsresenärer som ställer höga krav på smidigheten i resandet; det ska till exempel vara enkelt att checka in och informationen ska vara lättillgänglig. Med ett pressat schema vill resenärer som reser i arbetet ha snabba uppdateringar och bli informerade om inställda avgångar eller förseningar. Detta genomförs genom en digitaliserad kommunikationsprocess där ett viktigt steg är att skicka ut information via SMS.
Som enda flygbolag i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige arbetar BRA aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA var först i världen med att erbjuda alla resenärer att välja biobränsle till sin flygresa vid bokning.
Detta tillsammans med att erbjuda mobila och enkla informationskanaler speglar BRA:s engagemang i kundens upplevelse, vilket också resulterat i att bolaget enligt Svenskt Kvalitetsindex haft Sveriges nöjdaste kundresenärer fyra år i rad.
21st Century Mobile levererar följande tjänster till BRA:
- Incheckning via SMS. 21st Century Mobile har en integration till BRA:s befintliga system och står för leveransen av själva meddelandet med ett tillförlitligt och driftsäkert system.
- Webbgränssnitt för utskick av informationsmeddelanden till resenärer, samt till personal, exempelvis inom det operationella som rör avgång och landning.
- Kundanpassad utveckling med integration till tredjepartsapplikation som möjliggör att skicka information till specifika resenärer på specifika flighter. Används exempelvis för att informera om trafikstörningar.
Behöver ditt företag också kunna skicka ut SMS till kunder? Vår SMS-integration fungerar med alla typer av system. Läs mer om vår API tjänst eller kontakta oss direkt.